Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

NÄRA DÖDEN UPPLEVELSE

hej jag e en tjej som undrar en sak....jag har varit med om en nära döden upplevelse, och många har sagt att jag har sett jesus pga min beskrivning.
jag har varit med i filadelfia församlingen men inte längre.....tyvärr och kommer inta att vilja komma till bax p.g.a.vissa allvarliga skäl ok men jag ska beskriva vad jag såg..

jag gick i en ljus tunnel och till slutet av tunneln så såg jag en port mycket stor och smal den var av guld och träd brun....sen såg jag två änglar och hörde en röst men nu börjar jag bli osäker många har sagt att det bara var en illusion och bara är dödens tunnel och inte har nåt med Jesus att göra men jag tänker då inte berätta vad jag tror på då blir det världens diskussion.....och nu e det så att jag vill veta vad jag såg..
            
m v h ....förvirrad satanist på 16


Det är svårt att dra någon slutsats enbart av Din beskrivning av Din nära döden upplevelse.

Frälsningen handlar inte enbart om drömmar och syner.
Eftersom Du intresserar Dig för satanismen öppnar Du Dig för de onda krafterna, det är mycket farligt.

Dina upplevelser har gjort Dig orolig. Herren vill lösa Dig från Din oro. Vänd åter till Jesus. Du vill inte tillbaka till Filadelfia, säger Du. Besök då någon annan gudstjänst där Gud gör under. Tala om hur Du har det och be om förbön. Du måste helt ta avstånd från de onda krafterna. Bryt upp.

Herren vill lösa Dig från all Din förvirring och sätta Dig fri. Sök Jesus av hela Ditt hjärta. Den Sonen gör fri är verkligen fri. Jag ber för Dig.

Mvh Veli Sergei.


»Mer om nära-döden-upplevelser

»Under nära döden upplevelsen kände jag en kärlek så enorm att jag ville stanna där för alltid...

Var finner jag information om änglar,
deras betydelse och deras attribut…



Upp igen
       <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0