Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Jag läste på hemsidan och gjorde som du skrev och det fungerade…..

Hej igen Pastor Veli Sergei! 
 
Jag vill uppdatera dig om att jag läste i ett av dina svar att man kan be om förnyelse i helig ande och det gjorde jag innan jag gick till sängs. Det fungerade verkligen! Stor är vår herre!
 
Imorse fick jag tecken på att jag syndat och gjort fel mot Jesus men han är oerhört barmhärtig. Han har gjort allt för oss och gör fortfarande allt för oss om vi ber om förlåtelse. Jag ville dela med mig av detta.
 
Tack för en kanonbra hemsida!!!
 
Mvh Robert

Ja, tänk så enkelt det är att tro på Jesus. 
Inte alls så komplicerat och svårt som många vill göra det.

Tack för ditt vittnesbörd, det är säkert till uppmuntran för många.
Många gånger glömmer vi att be och det är därför vi går miste om många välsignelser.

Det är också viktigt att vi berättar för andra vad Jesus gjort för oss. Vårt personliga vittnesbörd kan betyda så mycket för en annan människa! 

Vi är alla bristfälliga, men Guds underbara löfte är att när vi bekänner våra synder och överger dem så renar Jesu blod från all synd och vi får äga frid med Gud, en frid som övergår allt förstånd. Det största här i världen är att få vara frälst!

Vår käre pastor Veli Sergei har flyttat hem till Jesus. Men vi fortsätter att svara på frågor på hemsidan och sätta ut »predikningar han hållit både på radion och på möten. Vi har också nyss satt ut en film som han gjort som heter »VÄGEN som handlar om evangelisation.

Hälsningar Brobyggarna.

Jag vill verkligen förklara för Gud att jag älskar honom….

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0