Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

Jag vill verkligen förklara för Gud att jag älskar honom….

Hej, hoppas att allt är bra med er. 

Jag vet inte om det här meddelandet kommer att komma fram till er. Men jag hoppas det kommer fram, och att ni blir glada av att läsa det. 

Jag vill bara tacka er för ert goda arbete på nätet. Ni har besvarat många frågor som jag har grubblat över. Gud välsigne er, Gud välsigne er verkligen.

Jag har varit kristen i hela mitt liv, och sedan barnsben har jag försökt be varje natt (innan jag lägger mig). Och titt som tätt gör jag korstecken, bara för att jag vill visa herren att jag inte har glömt honom, och att påminna min herre Jesus att skydda mig för dagen, och ge mig en lycklig kommande dag. 

Det är även på senare tid som jag känner att jag har kommit närmare Jesus. 
Jag är inte 100% nöjd, för jag kan alltid förbättra min relation/tro till Gud. 
Men den har blivit mycket bättre, jag hoppas den kan bli ÄNNU bättre. 

Jag har insett tanken/vikten att erkänna Jesus som min herre, att han dog för mig/oss och återuppstod för mig/oss. 
Att hans korsfästes och led för våra synder, för att ge oss en andra chans inför Gud. 
För genom Jesus kommer jag till Gud. - 

Och just denna bit börjar jag förstå bättre idag, det gjorde jag inte lika mycket förr (kanske för att jag var yngre, inte riktigt mogen eller medveten om meningen med livet). Men jag är inte nöjd, jag vill förstå Jesus och Gud ännu bättre. Jag vill verkligen förklara för Gud att jag älskar honom, är på hans sida mot all ondska. 

Jag gör mitt bästa för att vara lojal. Det sker ibland att jag syndar, men jag ångrar mig samma sekund eller en stund senare. Jag vet inte om jag kommer att vara syndfri, det är svårt. Men i himlen som ängel blir jag syndfri. Men jag ska göra mitt yttersta för att skära ner på alla typer av synder. 

Jag ska göra mitt yttersta för att inte begå synder. När det väl sker att man syndar, för som skrivet ovan är ingen felfri. Jag hoppas Gud har förståelse för mig, och att jag inte menar något illa. Jag älskar Gud, jag älskar Jesus. 

Förlåt om det blev för mycket text, men jag kände att jag ville skriva av mig. Egentligen ville jag bara skriva till er för att visa min tacksamhet för ert goda arbete på er hemsida.   

Och en sista sak, nästa gång ni ber skulle jag bli jätte lycklig om ni lämnar en bön till mig. Nu ska jag sova, och lämna en bön till er.

Bästa hälsningar Joseph 

Tack Joseph för ditt fina mail som gladde oss och tack för att du ber för oss! Självklart ber vi för dig. Må Herren välsigna dig och uppfylla din längtan att få komma närmare Honom.

Hälsningar Brobyggarna.

Vi romer har frågor om romska traditioner i samband med likvaka samt om tungotalet….

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0