Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)



Jag drömde och såg Jesus korsfäst i hela solen….vad betyder drömmen?

Hej,Pastorn!
Jag har en dröm som jag skulle vilja ha en förklaring till för att den är lite speciell!
Jag tror mycket på Jesus!
Till drömmen!
"Klockan var dags att den stora solen på eftermiddagen skulle gå ner skymningen och medans jag satt och tittade på solen skulle gå ner....och som nästan helt gått ner i skymningen så ser jag solen gå upp igen......när den nu var på väg upp så ser jag något speciellt...Solen vänder sig 180 grader och vad får jag se....?...
Jag ser Jesus korsfäst i hela solen...medans jag tittade på honom så hade allt land blivit hav framför mig...men det var inte bara det.....framför mig så såg jag en stor byggnad som var så stor i längden att jag inte kunde se änderna...på denna byggnad så var det fyllt med ljus...Det var en kyrka!!!
Nu undrar jag vad detta betyder?
Med vänlig hälsning,
Georgios

Vi vill gärna dra paralleller till Bibeln när du beskriver din underbara dröm.
Genom sin död på korset öppnade Jesus vägen ända in i himlen för oss, in i det bländande, fullkomliga ljuset. Gud gör allt nytt när vi vänder om och bjuder in Jesus i våra liv som vår personlige Frälsare. Våra synder blir utplånade.

Jesus förknippar vi med ljus och med solen, "Hans ansikte lyste som solen", står det om Jesus Kristus (Matteus 17:2, Uppenbarelseboken 1:16).

Jesus: Jag är ljuset som har kommit till världen, för att ingen som tror på mig skall bli kvar i mörkret. Johannes 12:46

När vi tror på Jesus flyttar han in i våra hjärtan och vi får del av Hans underbara ljus. Det står att vi som förut var mörker blir ljus i Herren:

Ni var en gång mörker, men nu är ni ljus i Herren. Efesierbrevet 5:8-10

Ty hos dig är livets källa, i ditt ljus ser vi ljus. Psaltaren 36:10

I framtiden kommer natt inte att finnas mer. Herren själv kommer att vara vårt eviga ljus som lyser för oss ständigt.

Någon natt skall inte finnas mer, och de behöver inte någon lampas sken eller solens ljus. Ty Herren Gud skall lysa över dem, och de skall regera som kungar i evigheternas evigheter. Uppenbarelseboken 22:5

Solen skall inte mer vara ditt ljus om dagen, månen skall inte mer lysa dig med sitt sken. Herren skall vara ditt eviga ljus, din Gud skall vara din härlighet. Din sol skall inte mer gå ner, din måne inte mer avta, ty Herren skall vara ditt eviga ljus, och dina sorgedagar skall upphöra. Jesaja 60:19,20

I Uppenbarelseboken där himlen beskrivs läser vi om ett kristallklart hav framför Guds tron:

Framför tronen låg liksom ett hav av glas, klart som kristall. Uppenbarelseboken 4:6

Tillsammans är vi troende stenar i ett andligt bygge står det i Bibeln –tillsammans utgör vi kyrkan, Guds församling.

Och låt er själva som levande stenar byggas upp till ett andligt hus, ett heligt prästerskap, som skall frambära andliga offer som Gud tack vare Jesus Kristus tar emot med glädje. 1 Petrusbrevet 2:5

Läs mer: »Vad betyder kyrka? Vilka får enligt Jesus komma in i Guds rike?

Denna dröm är ett tilltal dig om att du ska söka Jesus av hela ditt hjärta. Möjligen kan den också vara en fingervisning om att du ska söka dig till levande kristna för att ha gemenskap med dem i ljuset.

Men om vi vandrar i ljuset, liksom han är i ljuset, så har vi gemenskap med varandra, och Jesu, hans Sons, blod renar oss från all synd. 1 Johannesbrevet 1:7

Det var en stark och talande dröm du fick!

Hälsningar Brobyggarna.
(Du skrev till pastorn, men han har nu nått fram till himlen,  vårt saliga slutmål. Vi som lever kvar här på jorden får fortsätta kämpa trons goda kamp.....)

Hur ska en kristen kunna skilja mellan rätt och fel?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0