Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)


Skulle Gud förlåta mig om jag konverterade till islam för kärlekens skull för att sedan ändra till kristendomen?

Hej på er i Brobyggarna! Det finns ett problem i mitt förhållande med min flickvän. Du ser jag är kristen och hon är muslim. Problemet är att hon säger att jag måste konvertera till islam om jag ska kunna gifta mig med henne. Min fråga är följande. Skulle Gud förlåta mig om jag konverterade till islam för kärlekens skull för att sedan ändra till kristendomen? Kanske några råd för att hjälpa mig snälla? Mvh/Fredde!

Det låter inte alls som en bra idé! Var i stället sann mot dig själv, mot Gud och medmänniskor så har du bästa förutsättningarna för att bli lycklig och nå fram till Guds himmel.

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.
Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Romarbrevet 10:9,10

Du vill ju ha sanning i mitt innersta, lär mig då vishet i mitt hjärtas djup. Psaltaren 51:8

Ljus strålar fram för den rättfärdige och glädje för de rättsinniga. Gläd er, ni rättfärdiga, i Herren, prisa hans heliga namn! Psaltaren 97:11,12

Sänd ditt ljus och din sanning. Må de leda mig, må de föra mig till ditt heliga berg, till dina boningar. Psaltaren 43:3

Jag har känt av mörka krafter senaste åren. Har Gud slutat lyssna på mig?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0