Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

Jag har känt av mörka krafter senaste åren. Har Gud slutat lyssna på mig?

Jag är en kille på 25 år som så långt jag kan minnas alltid älskat att vara i kyrkan och det har alltid gett mig en innerlig värme varje gång jag bett om vägledning eller kärlek.

Men de senaste åren känns det mer som att de mörka krafterna är mer i min närhet än dom goda, har exempel på hur jag enligt en fd flickvän vaknat mitt i natten, rest mig upp och stirrat på henne, uttala något på vad hon tolkade som latin för att sen somna igen. En annan sak som hänt är att jag blivit väckt av en livrädd kompis som sagt till mig "rädda mig, ser du inte alla ansiktena?!"

Känner mig iakttagen dagligen och det är inga trevliga känslor jag får då. Jag har försökt be till Jesus och Gud men jag känner inte att jag får något svar längre?

Går in i kyrkan så ofta jag kan för att få frid men innan kunde jag även få svar och hjälp genom bön hemma.

Har Gud slutat lyssna på mig och vad är det för mörk kraft jag känner av dagligen?
Jätte tacksam för svar, varma hälsningar Emil


Vet du om du är ett Guds barn? Är du frälst?
Man behöver vara frälst och vaken i sin tro för att kunna stå emot det andliga mörker som råder i världen.

Vi vet att vi tillhör Gud och att hela världen är i den ondes våld. 1 Johannesbrevet 5:19

Man får inte ha övertro för då blir det ingen kraft eller stabilitet i tron. Jesus talade om vad det innebär att följa Honom och vara Hans lärjunge. Man måste avstå från och ge upp olika saker för att kunna äga en segrande tro. 
Man ska låta Jesus komma först i sitt liv och söka Honom av hela sitt hjärta.

Vår pastor har sagt vid olika tillfällen: "Man behöver inte göra någonting för att gå förlorad. För att bli frälst måste man däremot omvända sig och gå in på allvar för Jesus".

Samt: "Man behöver inte göra något särskilt för att gå förlorad. Men man behöver säga ja till Jesus för att bli räddad och ta del av det liv som Jesus inbjuder oss att leva. Guds barn ska drivas av Guds Ande".

Du behöver aktivera dig för att kunna närma dig Gud. Jesus har banat en väg till himlen och vägen är öppen fri genom Hans dyra blod. Vi får frimodigt gå fram till nådens tron.

Ta ett radikalt beslut om att följa Jesus. Gå in på den smala vägen som leder till Livet. När du gör det får du uppleva Jesu kärlek och Hans beskydd genom den helige Ande och mörkret kommer inte att nå ditt innersta.

» Lyssna gärna på predikningar. Tron kommer av predikan (Romarbrevet 10:17).

Ty vi har inte en överstepräst som ej kan ha medlidande med våra svagheter, utan en som blev frestad i allt liksom vi, men utan synd.
Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid. Hebreérbrevet 4:15,16

Om nu Sonen gör er fria, blir ni verkligen fria. Johannes 8:36

Hur ser Gud på dråp och självförsvar?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0