Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Varför ta den enkla vägen och lägga sina bekymmer på Gud?

Hej.

Jag har i stort sett alltid varit utstött av samhället, men det är något jag ofta fått höra av troende: Lägg bekymmer hos Gud.

VARFÖR skulle man vilja lägga sådan ångest världen skapat i Hans händer? VARFÖR skulle jag vilja lägga mina bekymmer i Guds vackra händer? VARFÖR vill man ens (för mig) ta den enkla vägen och lägga allt i hans händer?

Han är vår skapare, Han är den som ständigt är vid vår sida (varav att jag klarat av mina ensamma år), VARFÖR ska jag lägga mina synder och bekymmer i Hans Vackra händer? Vem kom på den idén?

VARFÖR ska Han lida?

Jesus korsfästes för att plocka fram människans empati.

All kärlek till er // Cajsa

Tack Cajsa för ditt mail med många vackra tankar. Men hur kommer det sig att du inte tagit fasta på Guds eget ord till oss? Bibeln talar ju om att Guds Son Jesus Kristus dog för oss för att göra oss fria från synden och döden. 

Gud vill inget hellre än att vi kastar våra bördor på Honom och tar emot den frälsning som redan står klar åt oss genom Jesu försoningsdöd på Golgata. Det är Gud själv som berett en väg till frälsning för oss genom Jesu död på Golgata. 

Om vi inte tar emot Guds frälsningserbjudande har ju Jesus dött förgäves för oss! Överlämna dig själv helt och hållet åt Jesus nu!

Gud kan inte bli trött:

Vet du inte, har du inte hört att Herren är en evig Gud, som har skapat jordens ändar? Han blir inte trött och utmattas inte, hans förstånd kan inte utforskas. Jesaja 40:28

Herren vill att vi ska komma med våra bördor till Honom:

Kasta din börda på Herren, han skall uppehålla dig. Aldrig skall han låta den rättfärdige vackla. Psaltaren 55:23

Jesus: Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila.

Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.

Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt. Matteus 11:28-30

Ödmjuka er alltså under Guds mäktiga hand, så skall han upphöja er när hans tid är inne. Och kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er. 1 Petrusbrevet 5:6,7

Vi blir försonade med Gud genom Hans Sons död. När Jesus dog på korset sonade Han all vår synd en gång för alla.

Det är meningen att Jesu offer i kärlek till oss skall uppväcka kärlek hos oss och ånger över våra synder. När vi ångrar våra synder och kommer till Jesus och tar emot förlåtelsen så upplever vi frälsning, ett nytt liv i gemenskap med Gud och visshet om evigt liv. Jesu blod renar från all synd.

Genom att han gav sitt liv för oss har vi lärt känna kärleken. Så är också vi skyldiga att ge vårt liv för våra bröder. 1 Johannesbrevet 3:16

Hälsningar Brobyggarna.

Trettonårig tjej undrar: Har du nåt bra tips för att komma närmare Jesus?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0