Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Jag fick en dröm om Jesus…sedan dess har jag fått andra drömmar och upplevelser…

Hej, sen i påsk så hittade jag Gud. Jag fick en dröm om Jesus. Sen dess har det hänt andra konstiga drömmar och jag har haft en del olika konstiga upplevelser. Jag har sett syner som min före detta flickvän har sett samma sak, och en annan syn som en arbetskollega har upplevt samma kväll. Jag vet att det är upp till Gud att förklara sånna hära saker till mig om jag frågar men ibland är det svårt. Jag vet också att det inte är min sak att gräva i dom hära synerna och upplevelserna. Ska jag bara ignorera dom hära upplevelserna eller hur går jag tillväga?

Så underbart att du fick en dröm om Jesus och har kommit till tro!
Du får fråga Herren och låta ditt eget inre avgöra om du tror att de andra drömmarna du fått och synen är av Gud.
Om de är av Gud ska du ta vara på dem och tacka Gud för dem.

Om du inte är säker på om de är av Gud får du bara låta det vara.
Vi kan drömma mycket som bara verkar meningslöst och konstigt och vi ska självklart bara ignorera det.

Med eller utan drömmar – vi ska i första hand låta Bibeln vara ledstjärnan i våra liv.

… pröva allt, behåll det goda.. 1 Thess 5:21

Läs mer: »Om drömmar och syner

Vad är viktigt för oss människor? Är det inte det som Jesus utlovar?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0