Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Om man har haft sex en gång och ångrar sig mycket, ifall man kan bli frälst ändå?

Hej, ni kan publicera min fråga men skriv inte namn.

Jag undrar ifall man har haft sex en gång och ångrar sig mycket, ifall man kan bli frälst ändå? Och komma upp till himlen när man dör? Jag är en troende kristen och ber till Herren ofta, öppnar upp mitt hjärta för Honom. Kommer Gud aldrig förlåta denna synd? Kommer man till helvetet då?

Jättetacksam för svar!

När vi läser din fråga funderar vi lite över om du har upplevt frälsning eftersom du skriver "kan man bli frälst ändå? Och komma upp till himlen när man dör?". Vi får ju ta emot syndernas förlåtelse här i detta livet och få frid med Gud. Vi ska göra upp vår sak med Herren och inte gå omkring hela livet med något ouppklarat som oroar samvetet.

När du går till Herren med uppriktig ånger och bekänner dina synder för honom och ber om förlåtelse och omvänder dig så är du 100%-igt förlåten genom Jesu blod som täcker all din synd. Du får glädjas över att ditt namn är skrivet i himlen.

Är man frälst och syndar så är det förstås så att Bibeln beskriver det här som en allvarlig synd och vi får inte förlora vår frälsning genom att leva hur som helst.

Men Guds Ord tar upp den här saken. Vi ska inte synda står det. Men, om någon syndar, för vår underbare Frälsare Jesus Kristus vår talan inför Fadern:

Mina barn, detta skriver jag till er för att ni inte skall synda. Men om någon syndar, har vi en som för vår talan inför Fadern – Jesus Kristus som är rättfärdig. 1 Johannesbrevet 2:1

Skynda dig nu och försona dig med Herren! Han vill ställa allt till rätta och ge dig frälsningsglädje och trygghet. Jesus dog för hela världens synd.

Kom, låt oss gå till rätta med varandra, säger Herren. Om era synder än är blodröda, skall de bli snövita, om de än är röda som scharlakan, skall de bli vita som ull. Jesaja 1:18

Om vi säger att vi inte har synd, bedrar vi oss själva och sanningen finns inte i oss. Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.
1 Johannesbrevet 1:8,9

Hälsningar Brobyggarna.

Vilket är bäst; att begravas eller kremeras?
Var står det i Bibeln att man ska vara snäll mot djuren?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0