Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Är jag frälst?

Hej! Jag är kvinna på 32 år gammal som är uppfostrad kristen (ortodox) grundläggande delar av bibeln som lagarna men väldigt lite av förlåtelsen och kärleken. 
Och det har lett till 10 svåra år med inre oro, bråk och sömnlöshet men jag har sett också att jag har blivit välsignad dessa år med en fin man som varit vid min sida och tre friska barn. 

Detta har jag märkt tack vara att min mor tog mig till en församling där de håller på med healing för snart 3 år sedan och jag föll ihop, grät och kände lättnad och tacknämlighet men några dagar senare sliter jag med om jag är nog. 

Och det hjälper inte att jag for dit förra sommaren och det hände nästan samma sak men jag mår bra där och då senare skäms jag som att jag har misslyckats. 

Så frågan är jag frälst? Jag läser mycket på din hemsida, bibeln, ber, går till kyrkan och tom blivit till frågad om jag vill bli kyrkvärd...men jag har en gnagande känsla om jag förtjänar detta eller är min tro svag, hur lever man efter detta med sina barn och man?

Mvh H.

 

Du måste få undervisning om frälsningen, att frälsningen är en gåva, ingenting man förtjänar. När man bygger sin frälsning på det man uträttar eller på goda gärningar så kommer tvivel.

Det andra du behöver få vetskap om är Bibelns lära om dopet och att Guds löften tillhör oss som Guds barn. Guds löften är också något som vi får ta emot som en gåva. 

 

Det är viktigt att samlas och lyssna till Guds Ord och veta skillnaden mellan religion och att ha en relation med Jesus.


Vänliga hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling

och Brobyggarna

Ska vi hylla Maria?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0