Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Vad är Guds vilja?

Man börjar förstå Guds vilja först när man blivit frälst, dvs. när man har börjat vandra med Gud, förstår Guds Ord och växer i tro.

När man har kommit till tro är det Guds vilja att man ska växa i sin tro och utöva sin tro i Kristi kropp, i församlingen. När man växer i tro börjar man få Guds ledning och förstår Guds vilja allt bättre!

Gud har en personlig plan för oss alla. Man upptäcker gradvis vad som är Guds plan för ens liv när man följer Jesus i tro och tjänar honom i kärlek genom att söka vara till uppbyggelse för andra. 

Ofta blir man blir ledd steg för steg in i Guds plan.

Guds vilja finns uppenbarad i Bibeln och vi läser där att det är Guds vilja att alla människor ska lära känna honom, få en relation med honom och bli frälsta, det vill säga räddade.

Alla vill inte ta emot frälsningen som Gud erbjuder genom Jesus Kristus. Men Gud är kärleken och han vill inte att någon ska gå förlorad för evigheten så Gud försöker på olika sätt dra oss alla till sig så att vi ska få gemenskap med honom och evigt liv.

Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. 
Den som tror på mig skall leva om han än dör, och var och en som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö. Johannes 11:25,26

Hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling och Brobyggarna.  

Förlorar jag min frälsning om jag inte följer min kallelse som missionär till Nord-Korea?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0