Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Förlorar jag min frälsning om jag inte följer min kallelse som missionär till Nord-Korea?

Hej!

Har en fråga. Förlorar jag min frälsning om jag inte följer min kallelse som missionär till Nord-Korea? Jag vet inte om jag vill riskera att bli satt i ett arbetsläger där. 

Bibeln säger att endast de som gör Faderns vilja kommer till himlen. Det borde väl i så fall gälla även sådana saker? 

Frälsningen är en gåva man får genom tro. Man förtjänar den inte genom några goda gärningar. 

Man förlorar inte frälsningen för att man inte följer sin kallelse. Men när man vet Guds vilja och inte gör den, utan i stället går utanför sin kallelse så får man lida, eftersom man inte når fram till de välsignelser Gud har i beredskap.

Det finns en liknelse som förklarar att en person som handlar fel, men som inte vet Guds vilja, inte får lida på samma sätt.

Den tjänare som vet sin herres vilja men ingenting ställer i ordning och inte handlar efter hans vilja, han skall piskas med många rapp.
Men den som inte känner till den och gör något som förtjänar spöstraff, han skall piskas med få rapp. Lukas 12:47,48

Om man får en kallelse från Gud och följer Guds kallelse, får man uppleva frid och glädje, att livet är fyllt av mening och att alla pusselbitarna faller på plats.

Det händer tyvärr att troende missuppfattar vad som är deras kallelse, t.ex. på grund av att egna önskningar och drömmar gör att man tror att Gud kallat en till något – till något som Gud absolut inte har tänkt.

Hälsningar pastor Luis Blas, Icthus församling och Brobyggarna.  

Vad är kristen auktoritet?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0