Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

JESUS I KORANEN

Hej! Jag är inte själv insatt i den muslimska tron men har hört att de nämner Jesus i Koranen. Vad jag har förstått så beskrivs han som en "undergörare" som har sänts av Gud. Det betyder ju i så fall att även muslimer kommer till paradiset för de tror ju trots allt på Jesus.

Min egen uppfattning är att de allra flesta av oss kommer till paradiset helt enkelt pga att Gud är barmhärtig. Han VILL ha oss hos sig, annars hade han ju inte kämpat för att få oss dit.....?

Jag vill tacka för en bra sida och jag tycker verkligen att det behövs fler sådana! Jag vet inte om jag kan kalla mig själv kristen för jag är ganska ny i gänget... Men visst har vi en Gud och Jesus är den mest kompletta människan som har gått på jorden enligt mig.

Hoppas jag har rätt.... M.v.h Palle


Muslimerna lär inte ut att Jesus är världens Frälsare och att man bara genom honom kommer till Gud. Men Jesus säger:

Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Johannes 14:6

Muslimer bekänner inte Jesus som sin personlige Frälsare och det är en väldigt stor skillnad mellan den muslimska läran och kristendom. Ingen blir frälst av att bara nämna att Jesus var en stor undergörare och att Jesus har funnits. Jesus är Guds Son.

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Johannes 3:16

Jesus säger vidare:

"Amen, amen säger jag er: Jag är dörren till fåren. 8Alla som har kommit före mig är tjuvar och rövare, men fåren har inte lyssnat till dem. 9Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst, och han skall gå in och gå ut och finna bete. 10Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd.
11Jag är den gode herden. Den gode herden ger sitt liv för fåren. 12Den som är lejd och inte är en herde med egna får, han överger fåren och flyr, när han ser vargen komma. Och vargen river dem och skingrar hjorden. 13Den som är lejd bryr sig inte om fåren. 14Jag är den gode herden, och jag känner mina får, och mina får känner mig, 15liksom Fadern känner mig och jag känner Fadern, och jag ger mitt liv för fåren. Johannes 10:7-15


1
Jesus sade till sina lärjungar: "Förförelser måste komma, men ve den genom vilken de kommer! 2Det vore bättre för honom att en kvarnsten lades om hans hals och han kastades i havet än att han vilseleder en av dessa små. Lukas 17:1,2


Jesus: "Se till att ingen bedrar er. Ty många skall komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall leda många vilse." Matteus 24:4


Tack för Ditt brev Palle, vi ber för Dig – den som söker Herren av hela sitt hjärta skall finna Honom.

Mvh Veli Sergei.


Hur kan man  veta att kristendomen är den rätta religionen?

Upp igen       <<Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0