Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

EN 13-ÅRING STÄLLER 
FLERA FRÅGOR

Flera mail har kommit:

1. Jag vill höra Jesus tala till mig.. Hur gör man för att höra Guds eller Jesus röst?

2. Jag har ett problem..Jag tycker världen är skit...men hur ska jag bli av med det hatet?? Det är inte det att jag hatar Gud eller Jesus för det gör jag inte...Är det Satans fel att världen är skit?? Eller har jag fel??

3. Hej jag är 13 år och kristen..Jag undrar om det är fel att lyssna på satanist musik då?? Jag gillar inte texterna men jag gillar musiken...Jag vet inte om det är sant men det är en som lyssnar på satanist musik och sedan börjat se onda andar..Kan det vara sant??

4. Jag undrar hur man botar saker och problem...snälla svara..



Bibeln är Guds tal till alla människor. Jesus talar till människor i många olika situationer. För att förnimma Guds röst bättre behöver man överlåta sig i Herrens händer och bli född på nytt, d.v.s. frälst.

När man sedan upplever Guds Ande har man lättare att skilja på vad som är rätt och fel. Anden uppmuntrar och manar oss att göra det goda och att avsky det onda.

Hela världen är i den ondes våld (1 Joh. 5:19) och vi kan inte acceptera allt som sker. Man måste lära sig att avsky allt det onda, att inte göra det onda och inte medarbeta i sådant. I stället skall man ta vara på gudsordet och göra det goda. Jesus älskade oss medan vi ännu var syndare. Han gav sitt liv för oss på Golgata kors.

Man skall inte syssla med Satanistmusik eftersom musiken påminner om orden. Lyssna i stället till god musik där du upplever att du finner harmoni. Det finns mycket bra kristen sång och musik. Sök naturupplevelser, se Guds underbara skapelse. Visst skadar det människor att ge sig hän åt Satanistmusik och många förstår inte faran. Satan är Guds fiende. Man skall för övrigt avstå allt sådant som kommer från den onde.

Älska varandra uppriktigt. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Romarbrevet 12:9

Som troende kan vi genom vår tro på Jesus avlasta våra bördor och få seger över många problem. Vi har någon att ty oss till, vår Frälsare Jesus Kristus. Herren ger oss kraft att leva i seger och underbar frid. När man helt överlåter sig i Jesu händer så upplever man försoning med Gud. Det blir till frälsningsglädje, frid och övervinnande tro. Jesus lär oss det som är gott och vill leda oss varje dag. Han är vår bäste vän. 

Gör det till en vana att be till Gud dagligen. Tala om för Herren precis hur du har det. Han har omsorg om dig. Du kommer att upptäcka att du får bönesvar. Fokusera på Herren, undvik allt som är ont och orättfärdigt. Jesus är den gode herden. Jag ber för dig. Gud välsigne dig. 

»Mer om att söka Gud, tro på under och få en ny livsstil

»Fråga om satanistmusik

Hur Abraham kunde bli så gammal som 175 år, när Gud hade fastställt vår ålder till 120 år?

Upp igen       <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0