Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

DISKUSSIONEN OM HÄXOR

Hej. Vi är två femtonåriga tjejer. Vi förstår inte varför du lägger ut sådana lögner om häxor på Internet. Inte nog med att du vilseleder yngre som inte förstår det hela att du ljuger alla rätt upp i ansiktet. För det första: häxor är inte onda. De skadar inte ens växter om de inte måste. I sådana fall så använder de en speciell kniv som är gjord av sten som de använder speciellt till detta och inte till något annat. En häxa håller inte på med "mörk" magi. De försöker komma närmare naturen och dem själva. Och magi handlar inte om mord och blod eller homosexualitet utan om positiv energi, självförtroende och rening från negativ energi. Det finns även många bluffar som bara vill tjäna pengar på sina så kallade förmågor. Magi går ut på att må bra och leva bra inte på att tjäna pengar. Och att kristna har den här skräcken för häxor är just för att när hysterin uppstod var alla kristna. Och blev det ett dåligt år så behövde de någon att skylla på. Men om denna "syndabock" hade hjälpt dem tusenfalt innan så spelade det ingen som helst roll.
För det andra: När vi kommer till uppmärksamheten så är det lögn. Många håller sig hemliga, till exempel vi, just för att det är sådan hysteri för att NÅGON och NÅGRA sprider ut lögner att vi tror på djävulen och dyrkar honom. Men det är också felaktigt eftersom helvetet och djävulen inte existerar för oss. Satanism är en annan sak och det har inte med häxkonst att göra. Varför tror du att vi har häxnamn? Vi har det för att ingen ska få veta vårat verkliga namn. Om vi inte lämnar ut vårat namn så kan vi ju inte be om uppmärksamhet. Ta gärna med detta och säg vad du tycker och innan du lägger ut något mer på Internet så borde du kolla upp fakta och se om den är riktig.

Vi ber till våra högre makter för dig     
Blessed Be                                   Sibylla & Vega Save





Jag har just kommit hem från Spanien där jag bad för många människor. När jag åt lunch på en restaurang satt två kvinnor vid bordet intill. Den ena var häxa, den andra var proppad med sjukdomar bl.a. cancer. Häxan gick ned på sina knän mellan borden. Jag bad för henne och välsignade henne. Hon blev befriad och det kom ett vackert ljus från hennes ögon. Hon blev frälst.

Jag bad också för hennes äldre släkting, men jag vidrörde inte henne. Guds ande kom över henne. Jag frambar en profetia åt henne angående hennes sjukdomar och radade upp dem - hon hade cancer, reumatism, magproblem m.m. - och när hon hörde detta så förstod hon att det inte var jag som talade till henne utan att det var Herren som talade till henne. Båda kvinnorna reste sig upp med stor frid i sina hjärtan och kvinnan med de många sjukdomarna upplevde helande när hon upplevde den helige Ande som en eld i sin kropp.

Jag hade aldrig tidigare träffat dessa kvinnor och eftersom jag var i främmande land var dessa kvinnor fullständigt okända för mig.

Under min korta resa blev många människor frälsta. De gick ned på knä på gator och torg, ja överallt. De grät tårefloder och blev döpta i den helige Ande. Nu önskar jag bara att ni båda får uppleva denna frid som Herren ger. Han ger frälsning, glädje och evigt liv.

 

Hur kunde man döda oskyldiga under häxprocesserna?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna


 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0