Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Hur skall man läsa Bibeln?

Hejsan på dig pastorn. Jag vill verkligen tacka Jesus för dig och den fina tjänst som Herren har givit till dig. Du har verkligen förvaltat din talent.

Okej, jag har en fråga till dig och jag hoppas att du har möjlighet att svara mig på detta.

Hur skall man göra för att studera och läsa ordet? Kan du hjälpa mig med det för att jag längtar verkligen att förstå ordet och att bönen skall utvecklas och att det skall bli starkare och starkare.

Jag längtar efter 100% andlig och manlig mognad i mitt liv. Jag vill att Jesus skall uppfylla mig med allt vad han har, så att Han får bli större och jag mindre. Bed, snälla, att Jesus uppenbarar allt som Han har planerat för mig så att jag inte går miste om någonting. Tack på förhand! Jag vill ha mera, mera av Jesus, det är alldeles för dyrbart för att missa någonting.




Läs först hela Johannesevangeliet och sedan hela Nya Testamentet under bön. Be att Gud upplyser dig så att du bättre förstår vad du läser. Läs ett stycke om dagen. Stressa inte. Den helige Ande vill levandegöra Guds Ord för dig.

Det är Ordets görare som blir saliga i sin gärning. Att gå Guds väg är att underordna sig. Man kan inte nå andlig mognad om man inte ödmjukar sig under Gud. Se över din överlåtelse. När man ödmjukt söker Gud kan man få gudomliga upplevelser och blir styrkt i tron och får större visshet som blir till trygghet. Gud beskyddar sina barn.

Önskar att du var i Göteborg så att du kunde besöka någon av våra gudstjänster.

Läs mer: »Är alla delar av Bibeln lika bra eller heliga? Hur ska man läsa Bibeln ?

Läs om bön: »
Hur skall en bön se ut?

Jag mår så dåligt, är rädd för att dö....

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0