Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Jag mår så dåligt, är rädd för att dö.... 

Jag vet varken ut eller in längre....Vad är meningen med livet om man ändå skall dö? Jag vill inte dö....Egentligen så är jag ju kristen....jag vill tro...men jag kan inte...jag ber till Gud. Det känns bra...men jag har mått dåligt så länge och bett om hjälp, men jag har ju inte mått bättre trots det...Jag är så fruktansvärt rädd för att dö...jag har panikkänslor och jag gråter. Varför? Varför hjälper Gud mig inte? Vad har jag gjort för ont? 

Varför kan jag inte känna kontakt med Gud och Jesus. I stort sett hela min familj är kristen... Men jag kan inte tänka mig ett liv i kyrkan... jag vill tro, det vill jag verkligen... men jag vill gå på fester och träffa killar som vanliga tonåringar... Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte tänka på döden så här mycket....men ändå tänker jag på döden flera timmar varje dag... ångesten kommer krypande, jag är rädd för att dö och för att mina nära och kära ska tas ifrån mig. Och främst av allt vill jag inte komma till helvetet. Jag mår så fruktansvärt dåligt och jag har ingen aning om hur jag ska komma över detta....jag har mått såhär i 1½ år....Finns det inget slut? Snälla, vad ska jag ta mig till? 

*Rädd 16-åring*



Anledningen till din rädsla och att du mår så dåligt är att du inte är överlåten. Du upplever inte tryggheten i Gud. 

Jesus älskar dig och vill att du skall känna dig trygg och uppleva glädje och mening med livet. Gud är kärleken och han vill inte att du skall gå omkring och känna dig som du nu gör. 

Vänd dig till Jesus av hela ditt hjärta. Du behöver tala om för honom precis hur du känner det och lägga alla dina bördor och bekymmer på honom.

Lägg hela ditt liv i hans händer och lita på hans omsorg. Så skall du se att det ljusnar i ditt liv och att du kan lämna grubblerierna bakom dig. 

Den som blir född på nytt börjar ett nytt liv tillsammans med Jesus. Att bli frälst är att bli ledd av den levande Guden. 

Jesus är vägen, sanningen och livet, ingen kommer till Fadern utom genom honom. Gemenskap med Gud är pånyttfödelse, nytt liv. 
Vi tar med dig i våra förböner. Gud välsigne dig.

»Hur skall en bön se ut?

Vad säger Bibeln om de psykiskt svaga?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0