Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

Min svaghet är att shoppa kläder, jag känner mig som om jag syndar....

Tacksägelseämne:
"Jesus visade mig vägen och jag grät hela kvällen....allt detta onda i mig bara försvann över en natt. Efter att jag bett varje kväll kommer det en oerhört stark kraft över mig och stannar hos mig tills jag sover"


Hej Pastorn,

Jag har en fråga om att shoppa. Jag är en tjej som jobbar i en klädbutik och är djupt troende. Min svaghet är att shoppa kläder. Varje månad handlar jag kläder och känner mig som om jag har syndat mot min Herre. Därför Han säger att vi behöver inte oroa oss för vad vi ska äta eller klä på oss men i mitt jobb jag måste ha på mig detta, märkeskläder är obligatoriskt och samma kläder blir tråkiga efter ett tag då shoppar jag. Jag har inte blivit döpt i Helig Ande än, kan det vara därför?

Tack för svaret i förhand, SJ




Det är möjligt att du har fått köpmani och ditt samvete säger ifrån. Besluta dig för att inte shoppa på ett bra tag - ingenting onödigt det närmaste halvåret. Då kanske den dåliga vanan släpper och du kan se mer nyktert på hur mycket nya kläder du egentligen behöver och du blir betydligt lyckligare.

Om du alltid fokuserar dig på att shoppa så har du kanske inte så mycket tid till att stilla dig i bön inför Gud och därför har du samvetsnöd.

Börja allvarligt intressera dig för Bibelns budskap. Sök glädjen i Gud och intensifiera kyrkobesöken.

Din fråga om dopet i den helige Ande kan bero på att du intresserar dig för så mycket annat, exempelvis shoppandet.

Det som kommer i vägen mellan Gud oss kan ofta verka så oskyldigt. Men vi får inte bli ljumma.

Kolla för övrigt vad jag nyss skrivit om hinder för andedop:

»Till DEL 2 i undervisningen om den helige Ande

Mvh Veli Sergei.

Endast hos Gud söker min själ sin ro, från honom kommer min frälsning. Psaltaren 62:2

Hur gick det sedan? Tacksägelseämne

Hej Pastorn,

Tack så mycket för ditt svar om min shoppingsvaghet.

Jag ville bara säga att redan för en vecka sedan visade Jesus mig vägen och hjälpte mig att se mitt problem och allt detta onda i mig bara försvann över en natt. Jag har inte ett dugg lust att handla någonting. Den natten ville han att jag skulle titta på TV:n på ett program om alla små barn i Afrika som inte hade pengar att köpa blyertspennor för skolan.. Jag grät hela kvällen, först för alla de små barnen, sen för att min Herre svarade på min fråga om "hur ska jag bli av med detta onda i mig som kontrollerade mig" så snabbt och så kärleksfullt. Jag prisar Herren varje ledig minut jag har… och efter att jag bett varje kväll kommer det en oerhört stark kraft över mig och stannar hos mig tills jag sover.

Jag skulle gärna vara med på era gudstjänster men jag bor i Stockholm. Har ni några planer att komma till Stockholm?

Tack och hälsningar,  
Senem


Tack för ditt mail. Jag är så glad för att du kommit rätt. Fortsätt tillsammans med Jesus. Vi har för närvarande inga planer på att komma till Stockholm, men skall du till Göteborg så är du välkommen att hälsa på oss. Du är med i våra böner.


Be för min svärmor
Hej kära pastorn. Jag är tjejen som skrev om mitt f.d. shoppingberoende. Allt går mycket bra med mig. Jag lever mycket nära min Gud. Dåliga nyheter är att vi fick idag besked om att de har hittat en elakartad tumör i min svärmors mage. Jag har bett till Gud och lämnat allting i hans händer. Men skulle vilja att ni ber för henne också. I morgon eller övermorgon ska hon opereras. Tack så mycket pastorn, ni vet inte hur mycket betydelse ni har för mig och ni ha hjälpt mig under svåra tider. Mvh. Senem


Tack för ditt mail Senem. Jag är glad över att det går bra för dig. Jag ber för din svärmor. Hälsa henne så mycket. Jag kommer också fortsättningsvis ihåg dig i mina böner. Gud välsigne dig.

Sergei.

När sker uppryckandet? Om Kristi återkomst

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0