Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Dödshjälp

Vad är dödshjälp på kort sikt???

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svar: Du kan läsa lite om vad jag svarat på två olika frågor om dödshjälp:

»Hur ser ni på aktiv dödshjälp?

»Vad anser du om dödshjälp och varför???


Hejsan! Tack för hjälpen, ni har hjälpt mig det var jättebra, men jag behöver er hjälp igen. Frågan är om en person har problem med matsmältningen och hon har svårt att svälja själv. I det här fallet om man är personal och försöker mata henne och hon inte vill äta någonting, vad är konsekvensetiken och pliktetiskt och sinnelagsetiken i det här fallet??? Kan ni vara snäll och hjälpa mig, om ni var personal inom vården hur skulle ni tänka i det här fallet? Jag väntar på ert svar tack så jättemycket.

MVH Silvia


Svar: Det är sjukvårdspersonalens ansvar att alltid se till att människor som av olika anledningar är deprimerade och tappat livslusten får hjälp att komma över sin depression. Om en person försökt begå självmord och hamnar på sjukhus måste man tala med henne och se till att hon inte får några möjligheter att ta livet av sig. Det är samma sak om någon tappar lusten att leva och vägrar äta. När en människa tappat kontrollen över sin situation måste sjukvårdspersonalen omedelbart gripa in. Näringsbrist gör att depressionen förvärras, och det är personalens skyldighet att se till att den sjuke får den näring hon behöver och det är också viktigt med samtal. Fungerar inte samtal måste vederbörande tvångsmatas.

Den sjuke vet inte alltid sitt eget bästa.

Varför har ateister fördomar mot kristna?

Upp igen       <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0