Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 






 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

Går det att kombinera tron på Jesus och att söka kontakt med de döda, spiritism, tarotkort osv.?

Ämne: Kluven?

Hej pastorn! Hittade din sida av en slump och känner att jag måste få fråga om en sak.

Jag räknar mig själv som kristen, men en ganska inaktiv sådan. Jag tror på Gud och Jesus och tycker nog att jag har fått tillräckliga bevis.

Men nu är det så här att jag är även väldigt intresserad av annan andlighet, såsom tarotkort och kontakter med andra sidan. Där har jag inte fått så många bevis men jag fortsätter att söka hela tiden. Men jag är rädd att jag ska dra till mig demoner och onda andar när jag söker svar på frågor om livet efter döden. Tycker du att det går att kombinera de här två olika synsätten?? Jag menar: spiritiströrelsen räknar väl sig ändå som kristen?

Överhuvudtaget är jag väldigt rädd för att dra till mig demoner. Man har ju sett en och annan film i det ämnet och många gånger tror jag att jag håller på att bli tokig just för att jag är så rädd att jag ska bli besatt.

Min sambo är inte troende av något slag och tycker bara att jag är töntig.
Våran präst här där jag bor är väldigt modern och vi har våra barn på samma dagis men jag känner inte att jag kan prata riktigt med honom om sådant här. Tror präster generellt på demoner eller är "den moderne" prästen lite mer "jordnära" nuförtiden?? Jag menar: många tycker ju att sådant här med andar och demoner bara är humbug. Jag skulle nämligen väldigt gärna vilja att en präst kom och välsignade vårat hus. Men görs sådant nuförtiden??

Jag hoppas verkligen att det finns svar på mina frågor.

M v h E.


Startsidan

 

 



Bibelns budskap är klart: Man ska söka svar hos Herren och inte söka råd hos de döda. Bibeln varnar för all slags spiritism, spådom, teckentydning osv. 

Jesus döper i helig Ande och ger svar på livets frågor. Gud som vet allt förmedlar kunskap åt oss. Det finns ingen anledning att söka råd annorstädes. 

Vi kan gå till den levande Guden och få vägledning och hjälp på livets alla områden. Jesus vill leda oss där vi går bedjande fram (Jer. 31:9) och tar vara på Guds Ord.

Jesus: Om ni förblir i mitt ord, är ni verkligen mina lärjungar, och ni skall förstå sanningen, och sanningen skall göra er fria.
Om nu Sonen gör er fria, blir ni verkligen fria.
Johannes 8:31,32 & 36

Du kan säkert hitta en präst som vill välsigna ert hus, men det är inte så många nuförtiden som säger att de tror på onda andar. Sök bland de frikyrkliga pastorerna i stället så har du nog större chans.

Du söker svar på frågor om livet efter döden. Bibeln ger en bra inblick i vad som kommer att ske. Jag har svarat på många frågor om detta på hemsidan, kolla t.ex. 

»Frågor om döden, liv efter döden, synen på döden,  samt fråga om alla kommer till himlen

»Hur skall en kristen ställa sig till andra religioner, gurus och New Age?

»Vilken tidpunkt trodde man som mest på demoner? Vad gjorde demonerna?

Lyssna till ljudfil: »Janne började med spiritism och hamnade i ångest och mörker. Jesus befriade.  7.53 min.  

Mvh Veli Sergei.

Hos dig får inte någon finnas som låter sin son eller dotter gå genom eld eller befattar sig med spådom, teckentydning, svartkonst eller häxeri, ingen som utövar besvärjelsekonster, ingen andebesvärjare, ingen som bedriver trolldom och ingen som söker råd hos de döda. 5 Mos. 18:9-11

När de säger till er: "Fråga andebesvärjare och spåmän, dem som viskar och mumlar", så svara: "Skall inte ett folk fråga sin Gud? Skall man fråga de döda till råds för de levande? Jes. 8:19

Ska man inte tala om sina problem? Hur ska man då kunna bli fri?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0