Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 








Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

När Gud vet allt om oss i förväg, varför skapar han då människor som han vet ska komma till helvetet?

Hej! Jag är en 17-årig kille som har gått ifrån Gud på grund av att jag tycker det är tråkigt att vara kristen och jag klarar inte av att leva som en. Men min fråga är en väldigt svår fråga som förmodligen är omöjlig att svara på men jag ställer den ändå. Om Gud kan se in i framtiden borde han också kunna veta hur det ska gå för alla människor, detta tror jag även står på ett ställe i bibeln. Men varför skapar han då människor som han vet ska välja att komma till helvetet? För även fast vi har fri vilja så borde han ju kunna se vad vi ska välja. Det vore ju bättre för en människa att inte bli född än att plågas i helvetet i alla evighet. Men jag måste väl det då antar jag om jag inte vänder om en vacker dag. Men har du nåt bra svar på min svåra fråga?    Mvh Johannes!


 

 

 

 

 



Tack för ditt mail Johannes. Du tyckte att det liv du levde var tråkigt. Kanske var det för att du var med i en kyrka där man mera gick in för en slags föreningsgemenskap i stället för andligt liv och gemenskap i Kristus?
Jag råder dig att besöka olika församlingar och söka upp sammankomster där du får lyssna till ett trons budskap och uppleva frigörelse och nytt liv.

Gud förutsåg människornas uppror mot honom. Men han vill inte att någon enda skall gå förlorad. Varje människa är dyrbar inför Gud. På grund av kärlek dog Jesus för oss medan vi ännu var syndare för att försona oss med Gud. Gud själv steg ned till jorden i en människas gestalt. Jesus tog vår synd på sig. Jesus dog och tog straffet på sig i vårt ställe och han gick igenom ett ofattbart stort lidande. Han gjorde det av fri vilja. Han har visat en gränslös kärlek!


När man blir frälst har man övergått från döden till livet och då upplever man inte tristess utan verkligt liv. Gud är kärleken. Han har en underbar plan för varje människas liv och allt vi behöver göra är att öppna oss för honom i tro – frälsningen är helt och hållet nåd.

Mvh Veli Sergei.


 

Hur förlåter jag Gud?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0