Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Kan man veta om man kommer till himlen? Hur kommer man närmare Gud?

Tack för den bästa hemsidan! Den har verkligen hjälpt mig jättemycket.
Jag skickade en fråga för ett tag sedan.. Jag flyttade från Sverige och kom långt ifrån Gud men nu är jag tillbaka till Jesus och älskar det kristna livet..

Jag har några frågor:
1. Den står ju i Bibeln är porten är trång till himmelriket men kan man verkligen veta om man kommer till himlen eller inte? Jesus kommer ju snart tillbaka och jag skulle inte vilja bli lämnad kvar. Många kommer ju stanna den dagen han kommer tillbaka. Vilka är dom som stannar?

2. Jag ville komma närmare Gud och så.. Och jag brukar be en snabb bön på morgonen och sen 1 timme på kvällen. Men hur länge bör man be? Ju längre man ber desto närmare kommer man Gud eller?

Jag tackar Gud för er hemsida! Gud välsigne er

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 


1. I Bibeln står det om en visshet om barnaskap hos Gud som man får när man blivit frälst. Detta får man genom den helige Ande. Jesus lyfter av bördor och man får ett annorlunda sinnelag, ett helt nytt liv som man lever i tro på och i gemenskap med kärlekens Gud. Jesus gör allting nytt.

Om man inte är säker på att man är frälst ska man söka Gud allvarligt. Det står mycket på hemsidan om detta.


2. Vi behöver ge mycket tid åt Gud för att han ska kunna forma oss. Det är bra att komma ihåg Gud ofta under dagens lopp och ta små bönestunder då och då när man har tillfälle. Det är viktigt att be på morgonen, man ska lägga dagen i Herrens händer. 

Viktigast är i hurdant sinnelag vi är när vi ber. Allteftersom blir vi mer och mer  bedjande i vår ande hela tiden, det blir som en ordlös bön, en ständig gemenskap med Herren genom Anden. 

Läs mer:  »Vad är bön och hur ska en bön vara?

Jag upplevde som en stormvind och en eld av kärlek….var det Gud?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0