Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Jag upplevde som en stormvind och en eld av kärlek….var det Gud?

Som en stormvind flög in genom mig in i hjärtat, blev rädd men elden i hjärtat kändes kärlek. Var det Gud? Är chockerad och försöker få svar på vad detta kan vara. Det var oerhört stark vind som flög in över mitt nyfödda barn över mig och in i hjärtat.

Jag blev rädd men efteråt kände jag bara kärlek. Är skakad och undrar mycket över detta. Finns det någon symbolik med stormvind, kan inte förklara det på något annat vis.   mvh x

Be gärna en bön att jag får svar på detta.

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Guds eld från himlen över Elias offer

Det verkar som om du upplevde Guds Ande. Gud är kärleken. Gud är Ande och Jesus liknade den helige Ande vid en vind.

Guds Ande uppenbarar sig på många olika sätt. 
Ibland kommer Anden som en stilla susning, ibland som en stormvind:

Då kom plötsligt från himlen ett dån, som när en våldsam storm drar fram, och det fyllde hela huset där de satt. Tungor som av eld visade sig för dem och fördelade sig och satte sig på var och en av dem. Och de uppfylldes alla av den helige Ande och började tala främmande språk, allteftersom Anden ingav dem att tala. Apg 2:2-4

När de hade slutat att be, skakades platsen där de var samlade, och de uppfylldes alla av den helige Ande och predikade frimodigt Guds ord. Apg 4:31

Då talade Herren till Job ur stormvinden. Job 40:1

Herren söker dig! Ta hans kallelse på allvar. Bejaka Jesus och följ honom på den väg han leder dig. Så kan du vara fullkomligt trygg och du kan förmedla verklig trygghet åt ditt barn.

Det står mycket på den här hemsidan om frälsningen och om hur man söker Gud och hur man kan bli sökt av Gud. Du kan också lyssna till vittnesbörd av dem som upplevt den helige Ande och blivit frälsta och helade.

Jag vill hitta rätt väg tillbaka till kristendomen…..

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0