Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag tror på Gud, men är inte döpt och ber inte…..kommer Gud att skicka mig till helvetet?

Hej! Jag är inte säker på om jag har kommit rätt nu, men jag har en fråga ang. gud och himlen. 
Jag tror på Gud men jag är varken döpt, eller har bett böner. Jag är rädd för att inte komma till himlen. Jag vet att Han är förstående och förlåtande men jag är ändå orolig.
Kommer Han skicka mig till helvetet?

Hälsningar från mig

Du behöver lägga om livsstil. Bejaka Gud och gå Guds väg i tro.
Börja med att öppna ditt hjärta och tala med Gud som du säger dig tro på. Han är förstående och förlåtande precis som du säger dig veta och Han längtar efter att höra dina böner! Han längtar efter att se att du söker Honom och vill låta sig finnas av dig när du söker Honom av hela hjärtat.

Besök gudstjänster, tala med troende och var allvarlig i ditt sökande. Hamna inte i fällan att du söker gemenskap med människor i första hand. 
Sök gemenskap med Gud mest av allt.

Att tro på Gud är inte att be till Gud enbart vid speciella tillfällen, men sedan inte bry sig om honom. 
Du ska känna att Gud är hos dig. Läs Bibeln.

Gud vill inte att en enda ska gå förlorad. Därför sände Han sin Son Jesus Kristus att dö för våra synder och gjorde det möjligt för var och en att kunna bli frälst och få gemenskap med Gud och evigt liv.

Läs vidare på hemsidan om vad livet i Gud innebär och lägg ditt liv i Jesu händer så blir du trygg!

Närma er Gud, så skall han närma sig er. Jakobsbrevet 4:8

Jesus: Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Matteus 7:7,8

Se, jag står vid dörren och klappar på. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig. Uppenbarelseboken 3:20

Herren är nära alla dem som åkallar honom, alla dem som åkallar honom uppriktigt. Ps 145:18

Läs mer:» Jag är inte född på nytt men har känt närvaron av Gud några gånger. Vad ska jag göra för att komma vidare?

Hur kan man veta att det är den heliga andes närvaro?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0