Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

Vart tar små barn vägen när de dör? 
Säger Bibeln något om det?

Jag hade hoppats att du kunde svara på min fundering, för jag tycker det är en viktig fråga. Vad ska vi tro om barnen??? Ett spädbarn kan ju inte förstå evangeliet. Inte heller ett barn som kanske är ett par tre år gammal. Var tar de vägen när de dör???? Säger bibeln något om saken?

Läs i Matteus 18:2-4 och 19:13-14, där Jesus bland annat säger: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty himmelriket tillhör sådana". 

Eftersom Jesus så nådefullt tog emot dem när Han vandrade på jorden, så kommer han säkert att göra det i himlen också. Små barn äger ingen förmåga att kunna ta ställning för eller emot Kristus. Det är ju detta som avgör om vi blir frälsta och räddade till himlen  - hur vi personligen tar ställning till Jesus.

Då kallade han till sig ett barn och ställde det mitt ibland dem och sade: "Amen säger jag er: Om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni inte in i himmelriket. Den som ödmjukar sig som detta barn, han är den störste i himmelriket. 
Matteus 18:2-4

Sedan bar man fram barn till Jesus, för att han skulle lägga händerna på dem och be. Men lärjungarna visade bort dem. Då sade Jesus: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty himmelriket tillhör sådana." Matteus 19:13-14

Varför står det "till jordens yttersta gräns" i Bibeln när jorden är rund?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0