Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Jag spelar fotboll och undrar om det är synd att vinna överlägset och fantisera om att jag är berömd fotbollspelare?

Hejsan. Jag spelar fotboll på min fritid och undrar om det är en synd att vinna matcher överlägset. För det är ju inte roligt för motståndarna att förlora stort.

Jag brukar ofta fantisera om att jag är en berömd fotbollsspelare. Är det en synd att vara en berömd fotbollspelare, eftersom att man då har beundrare som hyllar en? Jag vet inte riktigt om bibeln är emot att man hyllas...

Kanske konstiga frågor, men jag skulle vara tacksam för svar.



Ja visst får du spela fotboll och du får också vinna, det viktiga är att du inte glömmer Herren så han kommer i skymundan. Du får inte slarva med ditt andliga liv utan gå in för att växa i tro. Låt inte bollspelandet ta så mycket tid att så att du inte får tid med Jesus.

Herren placerar oss på olika platser för att vi ska vittna om honom. På varje plats vi är ska vi söka sprida evangeliet och vinna människor för Gud. När du spelar fotboll så når du människor som du annars inte skulle nå. Därför ska du ge äran till Herren när du vinner, det kan göra att människor som inte känner honom lär känna honom.

När Jesus får vara Herre i ditt liv och du växer i tro så bryr du dig inte om vad folk tycker om dig. Du är inte beroende av sådant, utan det som är viktigt för dig är att leva inför Gud i hans kärlek. Om människor hyllar dig eller inte spelar ingen roll då. Man ska inte söka ära och människors upphöjelse.

Sann frihet är att inte fästa någon uppmärksamhet vid vad människor tycker om en, för då kan man ha blicken på Herren. Och nästa dag kanske människorna säger något annat och då tappar man modet om man byggt på människors beundran.

Låt Jesus komma först och tacka Jesus och ge honom äran när du lyckas, så får du vara lycklig!

Läs mer:
»Vad står korset för? Vem ber fotbollsspelarna till?

Hälsningar Brobyggarna och pastor Luis Blas, Icthus församling.

Jag söker via nätdejting en kristen man att gifta mig med, men vad gäller om mannen är frånskild?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0