Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Vilka heliga byggnader och
platser har kristendomen?



Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

Evangeliskt kristna har inga bestämda heliga platser.
Platser som många ändå besöker är Jerusalem och alla övriga platser där Jesus uppehållit sig eller vandrat omkring, vilka ju känns speciella  för den kristne.
Men byggnader eller platser i sig tillbes inte.

I Johannesev. kap. 4 berättas om ett samtal mellan Jesus och en samarisk kvinna. Kvinnan frågar Jesus var man skall tillbe Gud. Men Jesus svarar att det inte är fråga om var man ber, utan vem vi ber till och hur vi ber.

Jesus: Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning. Joh. 4:24 (Folkbibeln) Vad är att be i ande och sanning?

Vi skall rikta vår blick på Gud som är osynlig.
Han finns hos oss då vi öppnar oss för Honom. 
Guds kärlek gäller alla.

Mvh Veli Sergei.

Jesus: Om två av er här på jorden kommer överens om att be om något, vad det än är, så skall de få det av min Fader i himlen. Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem. Matt. 18:19,20 (Folkbibeln)

Herren är nära alla dem som åkallar honom, alla dem som åkallar honom uppriktigt. Ps. 145:18

Jesus: Herren, din Gud, skall du tillbe, och endast honom skall du dyrka. Luk. 4:8 (NT 81)

Du skall inte göra dig någon bildstod eller någon avbild av det som är uppe i himlen eller nere på jorden eller av det som är i vattnet under jorden. Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag, HERREN, din Gud, är en nitälskande Gud.2 Mos. 20:4,5

Om Mose:
Genom tron lämnade han Egypten utan att frukta för kungens vrede. Därför att han liksom såg den Osynlige härdade han ut. Hebr. 11:27  (Folkbibeln)

Gud är den som har skapat världen och allt som är i den. Han som är Herre över himmel och jord bor inte i tempel som är gjorda av människohand.  Apg. 17:24  (Folkbibeln)

Ty vår nöd, som varar ett ögonblick och väger lätt, bereder åt oss på ett oändligt rikt sätt en härlighet, som väger tungt och varar i evighet. Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt. 2 Kor. 4:17,18 (Folkbibeln)

Vilken syn har kristna på Satan?

        Upp igen    <Föregående fråga

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0