Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

Jag tänker mycket på döden och hoppas att det finns en himmel…..

 
Hej! Jag tänker mycket på döden. Jag är 29 år. 
Jag undrar om man kommer direkt till himlen. 
Och att man träffar sina anhöriga och andra människor där. För jag skulle ej klara av man inte kommer vidare och får träffa de som gått bort. 

Jag hoppas det finns en värld som denna fast inga är sjuka alla är friska vet ej om de som är gamla är unga där.
Men alla mår bra inget krig, inga farliga människor. Jag är inte jätte troende.
Jag tror att man kommer till himlen och får träffa alla där.

Ibland ber jag om någon är sjuk. Kanske kan man säga att jag är då inte troende så. Men jag tror på detta. Ofta tänker jag om jag dör tänk om det blir svart jag är så mörkrädd.

Tänk om jag ej får träffa någon mer. Det hade varit så skönt att när man håller på dö skulle en ängel komma och hämta en. Så vet man att sen får man träffa de andra och de som säger hej då till mig får träffa mig sedan.

Kajsa

Tack för ditt mail Kajsa. Avgör dig för Jesus och ta emot honom som din Frälsare, så blir du frälst och trygg i Guds kärlek som du då får uppleva i ditt liv. Du får frid med Gud och behöver inte oroa dig för framtiden.

 

Gud vill att alla människor ska bli frälsta, men vi behöver ta emot Jesus och acceptera att han dog för våra synder på korset, vi behöver ta emot Guds gåva som Han erbjuder åt oss alla. Vi får ta emot frälsningen och det eviga livet som en gåva.

 

Om Jesus står det i Bibeln:

 

Hos ingen annan finns frälsningen. 
Inte heller finns det under himlen något annat namn, som givits åt människor, genom vilket vi blir frälsta.  Apostlagärningarna 4:12

 

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. 
Johannesevangeliet 3:16,17

 

Gud har omsorg om oss och när vi blivit frälsta får vi uppleva att Jesus är med oss alla dagar ända in i evigheten där vi för alltid får vara tillsammans med honom och alla som älskar honom.

Jesus: Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig. I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er? Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är. 
Johannesevangeliet 14:1-3

Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och var och en som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö. Johannesevangeliet 11:25,26

Det finns en hel del att läsa på hemsidan om det du frågar om, så här får du lite länkar dit:

 

» Jag är en 12 årig kille som går och grubblar mycket djupt. Jag tänker mycket på döden....

 

» Frågor om döden, liv efter döden, synen på döden,  samt fråga om alla kommer till himlen

 

» Måste man följa Guds vilja i kristendomen?

 

Hälsningar Brobyggarna och pastor Luis Blas, Icthus församling.

Hur ska jag kunna lyssna till Gud och höra hans röst? 
Talar han verkligen?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0