Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

Jag har syndanöd...

Jag har syndat och jag är inte katolik men jag vill döpa mig fader och det tänker jag göra innan årets slut. 
Jag tycker att jag behandlar min mor illa och jag skäms även för att ett tag har tvekat på Jesus existens och jag har även skojat med Gud ( inget elakt skoj är det inte ). Jag förbättrar hela tiden min relation till min mor, fader men jag skäms innerligt. Problemet är att nu skäms jag bara om jag tjatar eller skriker till min mor. Jag vill så gärna visa min mor mer respekt men jag irriterar mig ofta på min mor så det går liksom inte. Jag har börjat läsa Bibeln för att söka vägen till förlåtelse. Jag ber till Gud och Jesus men jag känner mig ändå fortfarande syndig. Snälla hjälp mig, fader.
Gud välsigne dig.       Felix

 

Tack för brevet Felix. Först vill jag säga att jag inte heller är katolik, jag är frikyrkopastor. 

Jesus säger:
Men låt ingen kalla er rabbi, ty en är er Mästare, och ni är alla bröder. Ni skall inte heller kalla någon på jorden er fader, ty en är er Fader, han som är i himlen. Matteus 23:8,9

Så vill jag ställa Dig frågan: Är du född på nytt? Tror du på Jesus Kristus som Din personlige Frälsare? Har Du omvänt Dig och upplever Du frid med Gud? 

Man blir inte frälst enbart genom att låta döpa sig i vatten utan överlåtelse till Gud måste föregå dopet. 
Men det är positivt att du medger att Du har dåligt samvete. När man har nöd skall man söka Gud. Du behöver göra sinnesändring och få frid med Gud och sedan döper du Dig, i Faderns, Sonens och den helige Andes namn till Kristus. Lycka till.

Mvh Veli Sergei.

Andra  sidor som tar upp  troendedop: 
»
Dop och nattvard

»
Hur går jag tillväga om jag vill döpa mig (vuxendop) i en frikyrka? 

»
Barndop  är det inte samma sak som vuxendop? Kan man vara döpt in i två församlingar?

Utförligt om tro och dop:  
»En bönegrupps frågor om tro och dop m.m.

Jag vill så gärna kunna tro på Gud..... Tacksägelseämne

Upp igen     <<Föregående sida

<Tillbaka till alla frågorna 

 

 

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0