Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

Jag ångrar varje dag att jag vill smälta in hos vännerna som inte gillar religion...

Hej!
Jag är en kille som är 19 år och har varit troende i 4 år nu sedan 2012 då jag konfirmerade mig. Och det är så här att jag umgås med folk som inte är troende och de är flesta som inte gillar religioner och jag har alltid varit mobbad fram tills gymnasiet då det tog en vändning. Då mötte jag dem här vännerna. Jag har sagt att jag inte är troende för att jag ville smälta in hos dom men vet ju egentligen att man ska vara den människa som man ska va. Och visa vem man är inte den som folk vill. Förlåter Gud mig när jag har nekat han? Det här är något som jag ångrar varje dag och känner mig obekväm med. Sen är det normalt som troende att man ibland tvivlar på om Gud finns? Händer mig någon gång ibland.
Mvh
En orolig kille.



Jesus har medlidande med dig

Vi ber för dig. Du behöver få nya vänner, frälsta vänner. 

Jesus har sett hur du led när du blev mobbad och Han vet hur du har längtat efter vänner. Han känner med dig och har medlidande med dig.

Du säger att du är troende men har du tagit emot frälsningen? När man blir frälst blir allt nytt och man får en relation med Jesus.
Om du inte är säker på att du är frälst ska du be om syndernas förlåtelse och bjuda in Jesus i ditt hjärta och i ditt liv.
Det står mycket på vår hemsida om hur man blir frälst och vad frälsning innebär. Jesus väntar på dig.

Jesus gör allt nytt
När du blivit frälst och fått en relation med Jesus ger Herren dig kraft så att ditt liv blir helt annorlunda mot vad det var förut. Du har då blivit en ny skapelse (2 Korinthierbrevet 5:17). Du kommer att känna att du har fått något oerhört värdefullt som dina vänner saknar helt som du vill dela med dig av till dem.

Jesus vill hela dina inre sår och göra allt nytt. Jesus älskar dig och Han led och dog för din skull för att du skulle få leva helt och hållet i ljuset.
Jesus vill lösa dig från all människofruktan. Han vill ge dig glädje i tron.

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Romarbrevet 10:9,10 

Jesus gillade inte heller religioner
När du blivit frälst och öppnar din mun och talar om för andra att du tror på Jesus så händer något i den osynliga världen och din frimodighet växer och du blir starkare i tron. Du får innerlig glädje. Din tro växer. Du kommer att kunna känna att det inte finns någon anledning att skämmas för Konungarnas Konung - vår underbare, nådefulle Frälsare.

Jesus vill ju frälsa dina vänner också. Men hur ska de kunna bli frälsta om ingen vittnar för dem?

Det är väldigt många som säger att de inte gillar religioner, men att möta Jesus och få en relation med honom är en helt annan sak. Och de som kallar sig ateister blir också frälsta, det är inget ovanligt. Jesus gillade inte heller religioner. Att bli frälst är inte att gå in i en religion, utan det är att möta Jesus som sin personlige Frälsare. Jesus lever och verkar idag.

Tvivel
Tvivla kan man göra i början av sin frälsning. Men när man följt Jesus en tid blir det omöjligt att tvivla på hans existens. Han blir verkligare för oss än allt annat.

Mer om att bekänna Jesus:
»Fråga om att uppleva Guds närhet ständigt....

»Vill Gud Jesus att man alltid ska visa alla att man är kristen?
Ska man alltid bekänna sin tro, tex med ett kors runt halsen?


»Jag är rädd för att tala om för mina vänner att jag är troende....

Hälsningar Brobyggarna och pastor Luis Blas, Icthus församling

Kan onda andemakter stoppa våra böner?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0