Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

Kristendomen är ofta beskriven som sinnelagsetik, vad menas med det?

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)




Att omvända sig är att göra sinnesändring och acceptera Jesus som sin Frälsare. Tidigare var vi genom vårt sinnelag Guds fiender. När vi överlåter oss i Herrens händer får vi uppleva frid och frälsningsglädje, vi får nytt liv. Vi upplever sann kärlek som gör oss fria från gudsfientlighet. Från att ha varit Guds fiender blir vi Jesu vänner. Vi upptäcker själva förändringen, vi ser allt med andra ögon. Vi tror på kärlekens Gud. Vi får ett förlåtande sinnelag. Det står också skrivet " förlåt varandra, liksom Gud i Kristus har förlåtit er." 

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. 
Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Romarbrevet 10:9,10

Jesus: Ty den som vill bevara sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för min skull, han skall vinna det. Vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen men förlorar sitt liv eller själv går förlorad? Den som skäms för mig och mina ord, honom skall Människosonen skämmas för, när han kommer i sin och sin Faders och de heliga änglarnas härlighet. Lukas evangelium 9:24-26

Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Johannes evangelium 3:16

Jesus gav sitt liv av fri vilja för oss allesammans. Allt på grund av Guds kärlek. Tron är verksam genom kärleken. Jesus är vår tros fullkomnare och överstepräst.

Av vilken orsak gör vi det ena eller det andra? Det är orsaken som är viktig. Jesus kom med sinneslagetiken, han fördömde inte bara de syndiga handlingarna utan förklarade att det är vårt hjärtas inställning som är det viktigaste. 

Behöver man mat och dryck i himlen? Frågor om död och uppståndelse

Upp igen    Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0