Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


 

 

 

Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

Jag är nyfiken på profetior om händelser innan Jesus kommer tillbaka….

Hej. Mitt namn är Josef och kristen ortodox (assyrier) jag har länge velat fråga detta.
Jag har överallt hört och sett att det finns profetior och massa andra saker som berättar en massa
saker om framtiden om andar om väsen m.m. Som i exempel i vissa filmer så finns det olika profetior. Ett exempel är filmen The Prophecy Uprising, där säger dom att de sista sidorna i bibeln inte är skrivna än utan kommer skrivas när Jesus kommer tillbaka…ungefär sådana saker, mystiska och farliga och skrämmande profetior. Jag är väldigt nyfiken och intresserad det är därför jag frågar hur man kan få läsa dessa och om de finns och vad det är för något m.m. 
 
En annan fråga är ungefär liknande. Det är om jag skulle kunna få läshänvisningar till olika böcker eller sidor där det står om tiden innan domedagen, händelserna, de olika tecken som kommer, och mera om detta.
 
Skulle vara otroligt, otroligt tacksam om jag kunde få svar på dessa frågor.
 
Tack på förhand M.V.H Josef Younan







 

 

 



Man kan se spännande filmer som underhållning, men man måste skilja på fantasi och verklighet. Verkligheten själv är Kristus, står det i Kolosserbrevet 2:17. Vidare står det om Bibeln: Summan av ditt ord är sanning. Psaltaren 119:160. Det står också att man inte får lägga till något till Guds Ord. (Ordspråksboken 30:6)

Viktigast av allt är att man möter Jesus till syndernas förlåtelse och frälsning och att man intresserar sig för honom och följer honom. Så upplever man gemenskap med Jesus genom tron och har evigt liv.

Jesus öppnar våra ögon så att Bibelordet blir levande. Så kan vi läsa Bibeln och bli styrkta i tron och förmanade.


När det gäller romaner och filmer så är det vanligt att man gör ett hopkok av fantasier och lite ingredienser från Bibeln. Ibland tar man med lite fakta och om man inte är så insatt i Bibeln är det lätt att blanda ihop saker.

Du kan läsa vad jag svarat på hemsidan om händelser innan Jesus kommer tillbaka. Jesus talade själv om dessa händelser.

Mvh Veli Sergei.

»Om domedagen, bibliska profetior, tidens tecken, vilddjurets märke, RFID och implanterade chip

»Jag skulle vilja veta mer om de två vittnena…

»När kommer Jesus tillbaka? Det står i Uppenbarelseboken om att det ska göras en bild åt Odjuret som får liv och kan göra mäktiga ting vad är det för en bild?

»Vad menas med den svarta hästen i Uppenbarelseboken och "Ett mått vete för en denar, och tre mått korn för en denar, och oljan och vinet får du inte skada."?

»Vad är Harmageddon?

»När sker uppryckandet? Om Kristi återkomst och vedermödan

»Vad menas med den svarta hästen i Uppenbarelseboken och "Ett mått vete för en denar, och tre mått korn för en denar, och oljan och vinet får du inte skada."?

»Storebrorssamhället växer - det Bibeln förutsagt inträffar

»Förklara det här med Antikrist!


Vad är de största och mest markanta skillnaderna mellan gamla och nya testamentet?

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0