Fråga Pastorn! Vad säger Bibeln? Om Gud, Jesus Kristus, hans liv och lära, kristen tro, frälsning, dop, bön, helande, nåd, synd, helgelse, andedop, nådegåvor, underverk, väckelse, olika församlingar, Guds rike, profetior, treenigheten, livet efter döden, himlen, änglar, m.m. Startsidan | Till alla frågorna | Sök på sajten |Skicka fråga 


Jag längtar efter att börja evangelisera, men väntar fortfarande på att Gud ska svara på min bön…..

Hejsan! Gud har lagt ner längtan i mig om att evangelisera, undervisa, sprida budskapet osv. Men trots all bön om tålamod så finner jag ingen ro. Känner att jag aldrig blir använd. För jag ber dagar o nätter, läser ordet, och sjunger lovsånger, och ändå får jag inga svar. När Herre?
Vet inte hur jag ska gå till väga. Många har försökt att hjälpa mig, med bibelord om att hoppas på Herren, att inte bekymra sig, att vila i tron och jag har verkligen tagit åt mig bibelorden o all tröst. Trots det ligger jag vaken om nätterna o väntar på Herrens svar..
Kan ni hjälpa mig? Jag känner mig så sliten av allt och det känns så pinsamt!

Guds frid! /Rebecka


Startsidan

Fråga Pastorn
(alla frågor & svar)

 

 

 

 

 

 

 



När man vittnar om Jesus får man se Jesus göra under. När lärjungarna gick ut på gator och torg verkade Herren med dem. Vi kan inte förvänta oss att Herren ska verka med oss om vi inte går ut. Om vi går ut på Ordet får vi uppleva att Herren gör under. Tala med människor du möter om din gudstro. Förvänta dig Herrens hjälp, att han leder dig i ditt vittnande och lägger orden i din mun.

Du nämner inte om du är döpt i helig Ande. Jesus sa: Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft och bli mina vittnen… Apg 1:8

Läs: »Till DEL 2 i undervisningen om den helige Ande

Det är viktigt att du söker komma igång med något själv. Du kan t.ex. göra bönelistor med människor som Herren lägger på ditt hjärta och göra det till en vana att be för dem varje dag. För övrigt, gå in hängivet för Guds rika kärlek och att ge ut av den. Kärleken är segerkraften. Lyssna till predikningar, läs din Bibeln. Herren ska leda dig och hjälpa dig. Han har självklart en plan för ditt liv och vill bruka dig.

Mvh Veli Sergei.

Kasta därför inte bort er frimodighet, som ger stor lön. Hebr.10:35

Sträva ivrigt efter kärleken. 
1 Korinthierbrevet 14:1

Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft skall hjälpa dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom. 
2 Krönikeboken 16:9

Jesus: Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra. Johannes 15:5

Läs mer om att tjäna Herren:

»Fråga om att uppleva Guds närhet ständigt....

»Vad är andlig förkovran? 

»
Jag vill tjäna Gud och bli präst…

»Vad är att vandra i gärningar som Gud förberett och hur ska vi bli rena kanaler för Guds kraft?

»Hur kan jag bli fri ifrån själviskhet?

»Bibelfråga om andliga nådegåvor

Om synen på barn födda utom äktenskapet

Upp igen           <Föregående fråga

<<Tillbaka till alla frågorna

 

 

Startsida | Född på nytt? | Vägen till Gud - kan Du den? | Om Brobyggarna | Biblar till Sovjet under järnridån | Djurvän? Läs om ett oväntat besök! | Vittnesbörd om helande ljud och text | Predikningar av Veli Sergei ljud och text |
Frågor och svar om kristen tro - Fråga Pastorn | Webbkarta | Sök | Surftips | Artiklar | Tankekorn | Länkar
Sänd gärna tips eller kommentarer till webbplatsen! © 1998-2017 BROBYGGARNA KRISTEN FÖRSAMLING    
E-post info@brobyggarna.org      Postadress Box 190 42, 400 12 Göteborg        
Vill du stödja vår verksamhet? Välkommen att använda vårt plusgirokonto: 98 90 50 - 0